Monday, April 25, 2011

~Tuhan Menguji Takkan Berhenti~



Ya Allah..
Andainya ujian yang Kau berikan ini masih mampu ku pikul, kuatkan lah hati ku untuk meredhai apa yang telah Kau tetapkan sejak azali. Ikhlaskan lah hatiku untuk menanti hikmah di sebalik semua ini Ya Allah..

Ya Rabbi..
Kau mengingatkan aku tika aku terlupa dengan nikmat dunia-Mu. Kau meberi peringatan kepada ku tika aku terleka dengan keindahan dunia-Mu. Kau mendugaku saat aku terlena dengan keasyikan dunia-Mu. Sedarkan aku sebelum aku menemui-Mu Ya Rabbi..

Ya Allah..
Kau memberi ujian ini tanda Kau menyayangiku. Tetapkanlah hatiku untuk sentiasa menyuburkan rasa cinta ku kepada-Mu Tuhanku yang maha penyayang. Sesungguhnya nikmat kasih sayang ini adalah milik-Mu Ya Allah..

Ya Tuhanku..
Andainya segala ini adalah balasan-Mu kepada khilaf umatmu yang sering terlupa dengan suruhan-Mu, yang sering leka dengan amanah-Mu. Ampunkan aku Ya Tuhanku.

Ya Allah..
Bantulah aku dalam aku mencari diriku yang bisa aku dekatkan dengan-Mu. Aku mohon kepada-Mu Ya Allah.. Kurangkan sedikit bebanan yang menimpa diriku ini. Sesungguhnya aku tidak layak meminta apa-apa daripada-Mu Ya Allah.. Namun, kepada siapa lagi harus aku mengadu selain daripada-Mu Ya Allah..

Ya Rabbi..
Aku bermohon kepada-Mu. Lindungilah aku dalam apa jua yang aku lakukan agar aku bisa pulang ke pangkuan ibu bapaku dengan keadaan yang sempurna. Agar aku bisa membalas segala jasa kedua mereka yang tidak terhitung banyaknya. Sesungguhnya aku hamba-Mu yang lemah Ya Rabbi..

Ya Allah..
Di ketika ini, saat ini.. hatiku terlalu kosong. Bantulah aku Ya Allah dengan kuasa-Mu Allah yang Maha Besar. Tenangkan sekeping hati yang Kau berikan kepadaku ini agar ia bisa tenang. Agar aku bisa menjalani kehidupanku ini dengan sempurna Ya Allah..

Ya Allah Ya Tuhan ku..
Entah mengapa hati ini, diri ini terasa begitu berat untuk menerima ujian-Mu. Terasa terlalu lemah menghadapi dugaan-Mu. Mungkin kerana aku jauh dari-Mu Ya Allah. Pimpinlah aku Ya-Tuhanku.. agar aku mampu mendekatkan diri ini kepada-Mu. Andainya aku masih ada tempat disisi-Mu, aku bermohon kepada-Mu Ya Allah.. jadikan lah aku ini, Nabilla Huda Binti Masjuki sebagai umat-Mu yang dekat dengan-Mu, Rasul-Mu, Agama-Mu dan ibu bapaku. Tetapkan hatiku Ya Allah.. Kepada-Mu ku bersujud Ya Rabbi..




Thanks for read . Like sikit !

0 comments:

Post a Comment